اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

پلیس ابوظبی 4 مورد خط کشی موقت اجباری را شناسایی کرد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، پلیس ابوظبی با اشاره به اینکه باعث تصادفات رانندگی و صدمات جدی می شود، به رانندگان نسبت به رعایت نکردن خط اجباری هنگام رانندگی هشدار داد.

وی بر تمایل خود برای اجرای آنچه در آیین نامه اجرایی اصلاحی قانون راهنمایی و رانندگی در خصوص این تخلف مقرر شده است با جریمه 400 درهم و برای خودروهای سنگین یک هزار و 500 درهم تاکید کرد.

آمارها حاکی از آن است که درصد زیادی از موارد عبور از چراغ قرمز که باعث تصادف می شود، ناشی از عدم رعایت خط اجباری توسط راننده است.

پلیس ابوظبی از طریق آگاهی دیجیتال در حساب های خود در سایت های شبکه های اجتماعی توضیح داد که رعایت خط اجباری برای وسایل نقلیه به معنای رانندگی اجباری برای رانندگان در یک خط بدون تغییر جهت وسیله نقلیه به سمت راست یا چپ است و ممکن است خط به طور دائمی باشد. اجباری بر اساس تعیین علائم راهنمایی و رانندگی، اعم از اینکه آنها علائم باشند یا خطوط زمینی.

همچنین ممکن است بر اساس عوامل خاصی مانند شرایط زمان یا مکان یا شرایط جاده به طور موقت اجباری باشد.

سبقت در چهار حالت ممنوع است: عدم دید، ترافیک، تصادف و توقف در تقاطع ها در انتظار ترافیک اولویت دار.

این خط ممکن است برای انواع خاصی از وسایل نقلیه، مانند خط اجباری برای اتوبوس ها و تاکسی ها، و زمانی که علائمی وجود دارد که سبقت کامیون را ممنوع می کند، خاص باشد.

پلیس ابوظبی از رانندگان خواست تا خط اجباری را رعایت کنند و توضیح داد که عدم رعایت آن باعث تصادف و صدمات جدی می شود.

ویدئوهای آگاهی از ترافیک را پخش می کند که در آن به رانندگان نشان می دهد که چگونه به خط اجباری، چه در سمت راست یا چپ، با رعایت قوانین زیر پایبند باشند: هنگام چرخش و تغییر جهت وسیله نقلیه در تقاطع ها، باید به خط اجباری پایبند باشید. در سمت راست هنگام گردش به چپ و در سمت چپ هنگام گردش به چپ از تغییر خط اجباری خودداری کنید، از سبقت گرفتن و خروج از یک لاین به لاین دیگر خودداری کنید، چراغ های راهنمایی را بررسی کنید و فلش های زمین را دنبال کنید.

این سازمان از رانندگان خواست در تقاطع ها، چه توسط چراغ راهنمایی و چه سایر تقاطع هایی که رانندگان را ملزم به رعایت خط مشخصی در هنگام عبور از آنها می کند، به خط اجباری پایبند باشند و توضیح داد که شناسایی خودکار رانندگانی را که به آن پایبند نیستند را فعال کرده است

وی تصریح کرد: تردد خط با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها الزامی است، زیرا سبقت غیرمجاز و خروج از خطی به خط دیگر در محدوده تقاطع ممنوع است. انتخاب های راننده در ورودی تقاطع مسیر اجباری را مشخص می کند که هنگام خروج از تقاطع باید طی کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا